Godzina Kodowania
Godzina Kodowania to pierwszy krok w podróży do wiedzy o tym, czym jest prawdziwa informatyka, jak działa nowoczesna technologia i jak tworzyć w niej nowe aplikacje. To możliwość zasmakowania prawdziwej informatyki w czasie 60 minut.
Tegoroczna Godzina Kodowania odbyła sie we wszystkich klasach IV-VI Szkoły Podstawowej i w Gimnazjum na lekcjach informatyki.
Niektóre zdobyte certyfikaty udostępnione przez uczniów:
Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), jest największą inicjatywę edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. Można w niej uczestniczyć przez cały rok, 24/7, z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku. Do tego nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne, czy w zakresie programowania.
Cele Godziny Kodowania
Pierwotnie, celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Oferta łamigłówek i kursów jest obecnie bardzo bogata, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney.
Mottem na stronie code.org jest:
Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki (computer science)
Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania.Godzina Kodowania 2016 to właśnie przygotowywana kolejna odsłona tej inicjatywy w Polsce. Podczas Tygodnia Informatyki (Computer Science Education Week, 5-11 grudnia) spodziewamy się, że miliony osób z całego świata w wieku od 4 do 104 lat przyłączą się do naszej akcji. W Godzinie Kodowania można brać udział będąc w szkole lub na uczelni, w miejscu pracy, w domu lub w dowolnym innym miejscu. Musisz mieć jedynie godzinę i osiągalny Internet z Twojego komputera lub urządzenia mobilnego.