Nagłówek
III Gminny Konkurs Informatyczny odbędzie się 13 grudnia 2017 roku /środa/ o godzinie 900. Przewidywany czas trwania 60 min.
Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowania uczniów informatyką; popularyzacja wykorzystywania technologii informatycznych w nauczaniu; motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności; poszukiwanie utalentowanej młodzieży i zapewnienie możliwości rywalizacji w wybranej dziedzinie wiedzy.
1. Regulamin konkursu
- w konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych gminy Krzeszowice;
- każda szkoła typuje dowolną ilość osób;
- konkurs odbędzie się online we własnej placówce i będzie to test wiedzy informatycznej;
- każdy uczestnik bierze udział w konkursie indywidualnie;
- wyniki konkursu zostaną ogłoszone 18 grudnia 2017r. a laureaci zaproszeni po odbiór nagród;
- podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 20 grudnia 2017r.
o godzinie 900 w Zespole Placówek Oświatowych w Woli Filipowskiej; - w przypadku, gdy dwie lub więcej osób osiągnie tę samą ilość punktów, zostanie pomiędzy nimi przeprowadzona dogrywka w dniu rozdania nagród.
2. Zakres wiedzy i umiejętności wymaganych na konkursie
Pytania i zadania konkursowe zostały opracowane w oparciu o podstawę programową zajęć komputerowych:
- bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem;
- komunikowanie się za pomocą komputera;
- wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł;
- opracowywanie za pomocą komputera rysunków, motywów, tekstów, prezentacji multimedialnych i danych liczbowych;
- wykorzystywanie komputera oraz programów do poszerzania wiedzy;
- zastosowanie komputera w życiu codziennym;
- zagrożenia i ograniczenia związane z korzystaniem z komputera i Internetu;
- aspekty społeczne rozwoju i zastosowań informatyki;
- rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera;
- wykorzystywanie komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań;
- Rozwiązuje proste zadania, zagadki i łamigłówki logiczno-algorytmiczne;
- Formułuje i zapisuje polecenia w postaci algorytmów
- opisuje modułową budowę komputera, jego podstawowe elementy i ich funkcje, jak również budowę i działanie urządzeń zewnętrznych;
- wie co to jest system binarny, i potrafi dokonać zamiany liczby z systemu dziesiętnego na binarny i odwrotnie.
Archiwum:
I Gminny Konkurs Informatyczny - cześć praktyczna
I Gminny Konkurs Informatyczny - cześć teoretyczna